Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności szkoły jest nauczanie i wychowanie uczniów.
Cele i zadania szczegółowo określone są w Statucie Szkoły Podstawowej nr 400 w Warszawie (.docx) [.docx, 172.73 kB]
Dyrektor szkoły prowadzi ewidencję i kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie placówki.
Brak realizacji obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- Wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko pięcioletnie.
- Odroczenie obowiązku szkolnego.
- Spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą.
- Skreślenie ucznia z listy uczniów.
- Indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373).
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu postępowania administracyjnego.
Podstawa programowa określona jest w rozporządzeniu MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356).
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 18-09-2023 - Edycja treści
- 12-05-2023 - Edycja treści
- 02-04-2021 - Edycja treści
- 27-11-2020 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 305